söndag 29 oktober 2017

Nyligen Inköpta

Jag har inköpt en hel del böcker från bokmässan igår, nio stycken för att vara exakt. De flesta skrivna av författare jag har läst andra böcker av, eller också författare jag har hört bara goda saker om.
Komplett lista över nyinköpta böcker från bokmässan, samt deras författare:
Vassa Föremål av Gillian Flynn
Kaninjägaren av Kepler
Törst av Jo Nesbo
Vinterstängt av Jorn Lier Horst
Mord är Ingen Barnlek av Alan Bradley
Väckelse av Stephen King
Guantanamo: En Dagbok av Mohamedou Ould Slahi
Dödligt Virus av Clive Cussler
Effekten av Susan Peter Hoeg

Det har varit ganska länge sedan jag köpt nya böcker till min redan ganska stora samling, så när jag ändå var på bokmässan i Helsingfors tänkte jag passa på. Lite besviken blev jag av utbudet av svenska böcker, men helt oväntat var det ändå inte. Som minoritet kan man inte förvänta sig att utbudet av böcker på ens eget språk ska matcha det som finns på majoritetens språk.
Jag ser väldigt mycket fram emot att få läsa alla de här böckerna, så fort det finns tid för sådana nöjen (har faktiskt redan påbörjat Vassa Föremål), samt att förstås få recensera dem här. Jag är så glad över att ha återfunnit min passion för andras litteratur och inte bara mitt egna skapande. Jag ser fram emot att fortsätta återupptäcka den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar