torsdag 15 februari 2018

Väckelse

Jamie Morton leker med plastsoldater ute vid sandvägen när någon ställer sig i vägen för solen och kastar en stor skugga över hans låtsade krig. Den här enkla händelsen markerar hans första möte med Pastor Charles Jacobs, en man som kommer att överskugga resten av Jamie Mortons liv. Jamie faller in i ett drogberoende, och pastorn börjar söka krafterna hos vad han kallar dold elektricitet, något som han påstår att kan bota sjuka, och kanske är till och med starkare än så.
Väckelse är en bok jag har läst ett flertal gånger, och jag har aldrig ångrat omläsningen. Även om den kanske i min mening inte är en av Stephen Kings bästa, är den fortfarande välskriven, fascinerande och ger en behaglig och intressant läsupplevelse, precis som alla andra av hans böcker. Jag har alltid älskat Stephen King, och kommer antagligen alltid att göra det. Om du inte redan har läst den här boken, rekommenderar jag starkt att du gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar